GP Αυστραλίας: Νικητής ο Rosberg στην πρεμιέρα (updated)


Με το δεξί ξεκίνησε τη σεζόν ο Nico Rosberg, που θριάμβευσε στον επεισοδιακό εναρκτήριο αγώνα της σεζόν που έλαβε χώρα στην πίστα του Albert Park στη Μελβούρνη. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Lewis Hamilton και ο Sebastian Vettel.

Πάντως η αρχή του αγώνα είχε εντελώς διαφορετικό «χρώμα» αφού οι Ferrari εκκίνησαν εντυπωσιακά και βρέθηκαν να κάνουν το 1-2, με τον Vettel να χώνεται ανάμεσα στις W07 όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα και να προηγείται.

Ο Raikkonen ακολουθούσε αποτελώντας μαξιλαράκι ασφαλείας έναντι του Rosberg, την ώρα που ο Hamilton είχε πέσει έκτος. Μάλιστα υπήρξε μικρή επαφή ανάμεσα στα ασημί βέλη, από την οποία γλίτωσε το κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό ο Γερμανός ενώ ο Βρετανός είχε ελάχιστες ζημιές στην εμπρός αεροτομή του.

Οι W07 δεν μπορούσαν να κερδίσουν έδαφος, άλλωστε τα χαρακτηριστικά του Albert Park δεν βοηθούν τις προσπεράσεις. Περίμεναν λοιπόν τα πρώτα pit stop, στοχεύοντας στο να κερδίσουν έδαφος από πλευράς στρατηγικής και χάρη στη δουλειά των μηχανικών τους.

Πρώτος εκ των πρωτοπόρων μπήκε ο Rosberg, βάζοντας τη μαλακή γόμα. Χάρη σε αυτό τον ένα επιπλέον γύρο, κατάφερε να μηδενίσει τη διαφορά από τον Vettel που με τη σειρά του επέλεξε την πολύ μαλακή γόμα. Βγαίνοντας από τα pit βρέθηκαν δίπλα-δίπλα αλλά η Ferrari παρέμεινε μπροστά. Λίγο αργότερα τους μιμήθηκαν και οι teammates τους, ακολουθώντας παρόμοιες στρατηγικές.





Και κάπου εκεί, στον δέκατο έβδομο γύρο, ήρθε ένα τρομακτικό ατύχημα που προκάλεσε τη διακοπή του αγώνα. Προσεγγίζοντας τη στροφή 3, ο Fernando Alonso προσπάθησε να περάσει τον Esteban Gutierrez αλλά ο Μεξικανός φρέναρε λίγο νωρίτερα και η επαφή τους είχε καταστροφικές συνέπειες. Η MP4-31 χτύπησε στον τοίχο και στη συνέχεια, ανεξέλεγκτη, αναποδογύρισε και στη συνέχεια ξεκίνησε μία τρελή πτήση που σταμάτησε στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά.

Ο Alonso δεν τραυματίστηκε αλλά την άμεση είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, διαδέχθηκε η διακοπή του αγώνα. Ο τεχνικός έφοδος της FIA, Charlie Whiting, επέλεξε καθεστώς κόκκινης σημαίας για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα.

Περίπου 20 λεπτά μετά, η δράση άρχισε ξανά, με τις επιλογές ελαστικών των ομάδων στη διακοπή να αποδεικνύονται καθοριστικές. Η Ferrari ακολούθησε επιθετική στρατηγική βάζοντας πάλι την πολύ μαλακή γόμα, η Mercedes συντηρητική, επιλέγοντας τη μέση γόμα της Pirelli. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τους πρωταθλητές.

Λίγο μετά, στον 24 γύρο, ο Raikkonen που είχε στα pit stop βρεθεί πίσω από τον Rosberg, είδε τον αγώνα να του να τελειώνει πρόωρα και με καπνούς να βγαίνουν από την υβριδική μηχανή της SF16-H. Πράγμα που προβίβασε τον Ricciardo, το δίδυμο της Toro Rosso και τον Hamilton.



Σταδιακά όσοι είχαν τη μαλακή γόμα της Pirelli άρχισαν να χάνουν έδαφος όσο έπεφτε η απόδοσή τους. Ο Vettel έχασε αρκετό έδαφος ώσπου να αποφασίσουν στη Ferrari να τον καλέσουν για να βάλει αυτή τη φορά τη μαλακή γόμα (στον 35 γύρο) και να πάει μέχρι τέλους. Εκτός αυτού, η καθυστέρηση στην αλλαγή του εμπρός αριστερού τροχού (το pit stop κράτησε 5.6sec) ήρθε να του στοιχήσει ακόμα περισσότερο.

Με τους Ricciardo, Sainz, Verstappen να αναγκάζονται να κάνουν κι αυτοί έξτρα pit stop, οι Mercedes βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Rosberg να ελέγχει τον αγώνα και τον Hamilton να ακολουθεί δέκα δευτερόλεπτα πιο πίσω. Όμως ο Vettel δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Με φρέσκα ελαστικά μαλακής γόμας, άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά από τον Lewis που είχε ταλαιπωρημένα ελαστικά μέσης γόμας.

Στον 52 από τους 57 γύρους, ο τετράκις πρωταθλητής είχε βρεθεί στην ουρά του κατόχου του τίτλου, με το φινάλε να αναμένεται συγκλονιστικό. Ωστόσο ένα λάθος του Vettel στην προτελευταία στροφή, τον έστειλε στο γρασίδι και τον ανάγκασε να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση.

Ακολούθησαν η Red Bull του Ricciardo, η Williams του Felipe Massa και η Haas του Romain Grosjean! Ο Γάλλος έγραψε ιστορία καθώς η αμερικανική ομάδα βαθμολογήθηκε στο ντεμπούτο της, κάτι που είχε να συμβεί από το 2002, με την Toyota. Αρωγός στο αποτέλεσμα αυτό ήταν η σωστή στρατηγική, αφού ο Grosjean έκανε τη μοναδική αλλαγή ελαστικών, από τη μαλακή στη μέση γόμα, στη διακοπή του αγώνα.

Έβδομη ήταν η Force India του Nico Hulkenberg, μπροστά από τη Williams του Valtteri Bottas και τις δύο Toro Rosso των Carlos Sainz και Max Verstappen που είχαν ένα μικρό… «εμφύλιο» στα τελικά στάδια του αγώνα.



Αναλυτικά η κατάταξη:
ΘέσηΟδηγόςΜονοθέσιοΔιαφορά
1Nico RosbergMercedes1h48m15.565s
2Lewis HamiltonMercedes8.606s
3Sebastian VettelFerrari9.643s
4Daniel RicciardoRed Bull/TAG Heuer34.330s
5Felipe MassaWilliams/Mercedes58.979s
6Romain GrosjeanHaas/Ferrari1m12.081s
7Nico HulkenbergForce India/Mercedes1m14.199s
8Valtteri BottasWilliams/Mercedes1m15.153s
9Carlos SainzToro Rosso/Ferrari1m15.680s
10Max VerstappenToro Rosso/Ferrari1m16.833s
11Jolyon PalmerRenault1m23.399s
12Kevin MagnussenRenault1m25.606s
13Sergio PerezForce India/Mercedes1m31.699s
14Jenson ButtonMcLaren/Honda+ 1 γύρο
15Felipe NasrSauber/Ferrari+ 1 γύρο
16Pascal WehrleinManor/Mercedes+ 1 γύρο
Marcus EricssonSauber/FerrariΕγκατέλειψε
Kimi RaikkonenFerrariΕγκατέλειψε
Rio HaryantoManor/MercedesΕγκατέλειψε
Fernando AlonsoMcLaren/HondaΣύγκρουση
Esteban GutierrezHaas/FerrariΣύγκρουση
Daniil KvyatRed Bull/TAG HeuerΔεν εκκίνησε
Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Qualifying Day - Melbourne, Australia
Η βαθμολογία οδηγών:
1Nico Rosberg25
2Lewis Hamilton18
3Sebastian Vettel15
4Daniel Ricciardo12
5Felipe Massa10
6Romain Grosjean8
7Nico Hulkenberg6
8Valtteri Bottas4
9Carlos Sainz2
10Max Verstappen1
vettel-australia16-d640
Η βαθμολογία κατασκευαστών:
1Mercedes43
2Ferrari15
3Williams/Mercedes14
4Red Bull/TAG Heuer12
5Haas/Ferrari8
6Force India/Mercedes6
7Toro Rosso/Ferrari3
8Renault0
9McLaren/Honda0
10Sauber/Ferrari0
11Manor/Mercedes0


GP Αυστραλίας: Νικητής ο Rosberg στην πρεμιέρα (updated) GP Αυστραλίας: Νικητής ο Rosberg στην πρεμιέρα (updated) Reviewed by Unknown on 12:03:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.