GP Αυστραλίας: Νικητής ο Rosberg στην πρεμιέρα (updated)
Πάντως η αρχή του αγώνα είχε εντελώς διαφορετικό «χρώμα» αφού οι Ferrari εκκίνησαν εντυπωσιακά και βρέθηκαν να κάνουν το 1-2, με τον Vettel να χώνεται ανάμεσα στις W07 όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα και να προηγείται.
Ο Raikkonen ακολουθούσε αποτελώντας μαξιλαράκι ασφαλείας έναντι του Rosberg, την ώρα που ο Hamilton είχε πέσει έκτος. Μάλιστα υπήρξε μικρή επαφή ανάμεσα στα ασημί βέλη, από την οποία γλίτωσε το κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό ο Γερμανός ενώ ο Βρετανός είχε ελάχιστες ζημιές στην εμπρός αεροτομή του.
Οι W07 δεν μπορούσαν να κερδίσουν έδαφος, άλλωστε τα χαρακτηριστικά του Albert Park δεν βοηθούν τις προσπεράσεις. Περίμεναν λοιπόν τα πρώτα pit stop, στοχεύοντας στο να κερδίσουν έδαφος από πλευράς στρατηγικής και χάρη στη δουλειά των μηχανικών τους.
Πρώτος εκ των πρωτοπόρων μπήκε ο Rosberg, βάζοντας τη μαλακή γόμα. Χάρη σε αυτό τον ένα επιπλέον γύρο, κατάφερε να μηδενίσει τη διαφορά από τον Vettel που με τη σειρά του επέλεξε την πολύ μαλακή γόμα. Βγαίνοντας από τα pit βρέθηκαν δίπλα-δίπλα αλλά η Ferrari παρέμεινε μπροστά. Λίγο αργότερα τους μιμήθηκαν και οι teammates τους, ακολουθώντας παρόμοιες στρατηγικές.
Και κάπου εκεί, στον δέκατο έβδομο γύρο, ήρθε ένα τρομακτικό ατύχημα που προκάλεσε τη διακοπή του αγώνα. Προσεγγίζοντας τη στροφή 3, ο Fernando Alonso προσπάθησε να περάσει τον Esteban Gutierrez αλλά ο Μεξικανός φρέναρε λίγο νωρίτερα και η επαφή τους είχε καταστροφικές συνέπειες. Η MP4-31 χτύπησε στον τοίχο και στη συνέχεια, ανεξέλεγκτη, αναποδογύρισε και στη συνέχεια ξεκίνησε μία τρελή πτήση που σταμάτησε στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά.
Ο Alonso δεν τραυματίστηκε αλλά την άμεση είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, διαδέχθηκε η διακοπή του αγώνα. Ο τεχνικός έφοδος της FIA, Charlie Whiting, επέλεξε καθεστώς κόκκινης σημαίας για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα.
Περίπου 20 λεπτά μετά, η δράση άρχισε ξανά, με τις επιλογές ελαστικών των ομάδων στη διακοπή να αποδεικνύονται καθοριστικές. Η Ferrari ακολούθησε επιθετική στρατηγική βάζοντας πάλι την πολύ μαλακή γόμα, η Mercedes συντηρητική, επιλέγοντας τη μέση γόμα της Pirelli. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τους πρωταθλητές.
Λίγο μετά, στον 24 γύρο, ο Raikkonen που είχε στα pit stop βρεθεί πίσω από τον Rosberg, είδε τον αγώνα να του να τελειώνει πρόωρα και με καπνούς να βγαίνουν από την υβριδική μηχανή της SF16-H. Πράγμα που προβίβασε τον Ricciardo, το δίδυμο της Toro Rosso και τον Hamilton.
Σταδιακά όσοι είχαν τη μαλακή γόμα της Pirelli άρχισαν να χάνουν έδαφος όσο έπεφτε η απόδοσή τους. Ο Vettel έχασε αρκετό έδαφος ώσπου να αποφασίσουν στη Ferrari να τον καλέσουν για να βάλει αυτή τη φορά τη μαλακή γόμα (στον 35 γύρο) και να πάει μέχρι τέλους. Εκτός αυτού, η καθυστέρηση στην αλλαγή του εμπρός αριστερού τροχού (το pit stop κράτησε 5.6sec) ήρθε να του στοιχήσει ακόμα περισσότερο.
Με τους Ricciardo, Sainz, Verstappen να αναγκάζονται να κάνουν κι αυτοί έξτρα pit stop, οι Mercedes βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Rosberg να ελέγχει τον αγώνα και τον Hamilton να ακολουθεί δέκα δευτερόλεπτα πιο πίσω. Όμως ο Vettel δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Με φρέσκα ελαστικά μαλακής γόμας, άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά από τον Lewis που είχε ταλαιπωρημένα ελαστικά μέσης γόμας.
Στον 52 από τους 57 γύρους, ο τετράκις πρωταθλητής είχε βρεθεί στην ουρά του κατόχου του τίτλου, με το φινάλε να αναμένεται συγκλονιστικό. Ωστόσο ένα λάθος του Vettel στην προτελευταία στροφή, τον έστειλε στο γρασίδι και τον ανάγκασε να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση.
Ακολούθησαν η Red Bull του Ricciardo, η Williams του Felipe Massa και η Haas του Romain Grosjean! Ο Γάλλος έγραψε ιστορία καθώς η αμερικανική ομάδα βαθμολογήθηκε στο ντεμπούτο της, κάτι που είχε να συμβεί από το 2002, με την Toyota. Αρωγός στο αποτέλεσμα αυτό ήταν η σωστή στρατηγική, αφού ο Grosjean έκανε τη μοναδική αλλαγή ελαστικών, από τη μαλακή στη μέση γόμα, στη διακοπή του αγώνα.
Έβδομη ήταν η Force India του Nico Hulkenberg, μπροστά από τη Williams του Valtteri Bottas και τις δύο Toro Rosso των Carlos Sainz και Max Verstappen που είχαν ένα μικρό… «εμφύλιο» στα τελικά στάδια του αγώνα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Μονοθέσιο | Διαφορά |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1h48m15.565s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.606s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 9.643s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 34.330s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 58.979s |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m12.081s |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m14.199s |
8 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m15.153s |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m15.680s |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso/Ferrari | 1m16.833s |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1m23.399s |
12 | Kevin Magnussen | Renault | 1m25.606s |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m31.699s |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | + 1 γύρο |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | + 1 γύρο |
16 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | + 1 γύρο |
– | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Kimi Raikkonen | Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | Εγκατέλειψε |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Σύγκρουση |
– | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | Σύγκρουση |
– | Daniil Kvyat | Red Bull/TAG Heuer | Δεν εκκίνησε |
Η βαθμολογία οδηγών:
1 | Nico Rosberg | 25 |
2 | Lewis Hamilton | 18 |
3 | Sebastian Vettel | 15 |
4 | Daniel Ricciardo | 12 |
5 | Felipe Massa | 10 |
6 | Romain Grosjean | 8 |
7 | Nico Hulkenberg | 6 |
8 | Valtteri Bottas | 4 |
9 | Carlos Sainz | 2 |
10 | Max Verstappen | 1 |
Η βαθμολογία κατασκευαστών:
1 | Mercedes | 43 |
2 | Ferrari | 15 |
3 | Williams/Mercedes | 14 |
4 | Red Bull/TAG Heuer | 12 |
5 | Haas/Ferrari | 8 |
6 | Force India/Mercedes | 6 |
7 | Toro Rosso/Ferrari | 3 |
8 | Renault | 0 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Manor/Mercedes | 0 |
GP Αυστραλίας: Νικητής ο Rosberg στην πρεμιέρα (updated)
Reviewed by Unknown
on
12:03:00 μ.μ.
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: